GENOMFRUSEN, men glad!

Datum: 2012-12-06 Tid: 22:54:00 Min dag / Lämna gärna en kommentar!
Luciastafetten, vilket annorlunda och roligt lopp!!
Mörkt, tyst, vinterklädda vägar, bitande kyla och en bana som var upplyst av maschaller längs hela sträckan... Stämningsfullt på något vis.

Vi var 5 stycken i varje lag (ingen kvartett som jag tidigare sa..!) och varje distans var 1600 m. Jag körde tredje sträckan.
För egen del, gick det väl ok. Hade dåligt grepp under fötterna, varken dobbar eller terrängskor.. Utan mina vanliga löparskor. Kunde gått illa på några ställen..
Men jag hade en snitthastighet på 5,15 km/min och en sluttid på 7,48. Ovant och svårt att springa på max när det är så kallt..!!

Vi befann oss i ett ridhus (!) som inte höll värmen precis! Och när jag väl hade växlat över gjorde jag mitt bästa för att bli varm igen.
Det var verkligen många trevliga personer i klubben, PAN. Dom bidrog med 6 stycken lag, så vi var ett stort gäng!
Pepparkakor, saffransbullar, frukt och varm saft höll oss sysselsatta fram till prisutdelningen.
Herrarna från PAN vann (för TREDJE året i rad!)- gratulerar!!

Ännu ett roligt lopp genomfört, nu är det definitivt sista för i år!
Trött som bara den, tackar jag för idag!!
Och imorgon är det fredaaaaaag!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form!

Lät riktigt mysigt!! Perfekt väder nu ju, istället för massa slask och plask! :-)

Svar: Det var det, men jobbigt..! Ja vi får njuta så länge.. snart kommer de eländiga plusgraderna och ställer till det..! :)
None None

2012-12-07 @ 08:28:01
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åh vad kul att du kommenterade hos mig så jag hittade din fina och inspirerande blogg!

Svar: Men tack själv :) Trevlig helg!!
None None

2012-12-07 @ 11:05:50
URL: http://www.springamera.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättebra jobbat!! Svårt som du säger i halkan.
Lät som ett kul lopp ..
Ha en skön fredag!
:)

Svar: Tack snälla! Ja, det var det. De andra vana tävlingsorienterarna dom hade ju rejäla skor, haha! Det var jättetrevligt. Önskar dig detsamma! Trevlig helg!!
None None

2012-12-07 @ 11:46:39
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0