Julfika och vinterlöpning

Datum: 2012-12-06 Tid: 01:08:00 Min dag / Lämna gärna en kommentar!

 

 

Saffransskorpor och pepparkaksmuffins blev resultatet av mitt bakprojekt idag! Och det smakade bra med :) Det blev en långfika med min bästa Petra, satt länge och tjötade som vanligt.. Undra vad jag skulle gjort utan henne. Hon är underbar.

Blev en lugn dagför övrigt utan några måsten. Med tanke på jobbet senare, ville jag vila lite. Försökte hur länge som helst. Sen fick jag ett så enormt sug efter att knyta på mig löparskorna och springa ut i vintermörkret. Så det gjorde jag. I ett behagligt tempo (och ja, halt underlag...) med bra musik i öronen. Fick jättemycket energi av det. Undra om det var likvärdigt en powernap? Känns nästan så...!

Nu sitter jag här och vi har lite fika på jobbet med härliga kollegor. Jag snodde med lite glögg och resten av fikan så vi håller oss nog vakna utan problem :)

Hoppas ni sover gott där hemma!

 
Med mycket fika i magen, 12 timmars sömn och bra träningssug får man
ett riktigt bra löppass!

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gott med saffranskskorpor måsta baka det ngn dag.
VInterlöpning gillar jag med, härligt med den höga och kalla luften.
Fina bilder!!
:)

Svar: Det är bland det bästa jag vet. Eller saffran över huvudtaget. Fantastiskt! Jag har ett recept som jag ska lägga upp, tydligen tycker många om dom jag bakade :)
Löpning på vintern kan vara så skönt! Håller med dig, ha en härlig kväll!
None None

2012-12-06 @ 06:47:37
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se
Postat av: Petra

Och vad skulle jag gjort utan min Malin?
Nähä gav du dig ut och sprang! Vad hände med vilan?! :)
Puss

Svar: Hur klarade vi oss innan? Lustigt. Ja jag gjorde det, försökte i nästan en timme att sova, men det gick inte. Så jag sprang en kort sväng istället. Och det blir jättebra! Hade energi hela natten lång :)
Ha så mysigt nu med Jane, hälsa henne!!
Puss
None None

2012-12-06 @ 09:03:20
Postat av: Katarina

Låter underbart! Du är välkommen hit att baka och inspirera lite :D

Svar: Haha, om du pyntar och är kreativ i mitt hem, som du gör- så absolut :)
None None

2012-12-06 @ 09:59:38
URL: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0