Mot ny vecka!

Datum: 2012-11-26 Tid: 15:43:36 Allmänt / Lämna gärna en kommentar!
God morgon, god dag?
 
Nu är hon vaken (utsövd..? njae), har två stycken proteinpankakor i magen och börjar att piggna till här.
Snart har det gått 3 veckor av mitt styrketräningsprogram som jag fått av Said inför längdåkningen. Mycket fokus på rygg, axlar, triceps och bål.
 
Då ni som känner mig, vet att jag inte direkt är någon fantast av styrketräning (läs: tycker att det är svintråkigt) har jag faktiskt bara "hunnit" med 2 ggr i veckan, även fast jag lovade honom i ett svagt ögonblick att jag skulle köra det 3 ggr per vecka. Men jag vill ju helst göra nått mer också, plus att jag har mitt pass..
Till veckan ska jag skärpa mig, i alla fall försöka att få till det. Startar ikväll med..bodypump. Man får väl ändå variera sig lite..? :) Det är ju ändå styrekträning..haha!
Nästa vecka är det "avstämning"...domen ska komma. Nejdå, men vi ska se om vi ska ändra något eller byta ut vissa delar. Så tur att jag har honom till hjälp i den där eländiga gymvärlden...
 
Hoppas er vecka startat på bästa sätt!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Bra jobbat av dig med styrkan! Håller med dig om att det är dötrist. Men vem vet, kanske blir man hooked?? ;) Hoppas träningen ikväll går bra. Jag sparar min till imorgon när jag kör shape. Kanske iofs kör några varv med tabata-timern hemma i vardagsrummet ikväll. Ha en bra vecka Malin! Och vad fin nya bloggen är :)
Kram!

Svar: Tack du. Ja, hoppas man bli det, hade ju underlättat något :) Det gick bra, men var väl inte riktigt 100, då nattjobbet satte sina spår. Men helt klart okej! Blir nyfiken på det där Shape, vad är det`? :) Tycker jag hör det då och då.. Önskar dig detsamma! Och tack, hoppas du ska trivas :)
kram
None None

2012-11-26 @ 15:58:23
Postat av: Cherie | Börja Spring

Jag har haft en bra start på dagen (förutom att Emma har ögoninflammation och inte får vara på dagis). Fick levererat produkt till kund, tagit en skön promenad och bara busat en massa här hemma kan man väll knappt klaga över ;)

Önskar att jag också kunde komma igång med styrketräningen, får väl ta tag i det snart och köpa gymkort igen..

Svar: Men nej, så trist.. hoppas hon blir bättre snart! Låter som du haft en bra dag!

Du kanske kan köra funktionell träning hemma, med egen kroppsvikt. Kan vara nog så jobbigt... finns ju en hundratals övning, i väntan på ditt ev. gymkort?
None None

2012-11-26 @ 16:21:52
URL: http://mammacherie.webblogg.se/
Postat av: Rund är också en form!

Inte direkt... Men tack för att du hoppades! ;-)
Nya tag i morgon för min del.


Svar: Åh :) Precis, ny dag- nya tag! Så käckt, men ändå sant. Håller tummarna för en kanondag!! kram!
None None

2012-11-26 @ 18:38:35
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Cherie | Börja Spring

Ja det skulle jag iosf kunna göra, har ju lite vikter här hemma också om man behöver det. Får nog ta och sätta mig och leta efter bra övningar/program :)

Svar: Ja kör på det :)
None None

2012-11-26 @ 22:25:58
URL: http://mammacherie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0